کد مطلب: 139634
حمله سفير عربستان در عراق به ايران، مراجع شيعه و نيروهاي داوطلب مبارزه با داعش
تاریخ انتشار : 1394/11/04 11:48:43
نمایش : 2239
سفير عربستان در راستاي سياست تفرقه‌افکنانه رياض در عراق، عليه ايران، مراجع شيعي و بسيج مردمي عراق اظهار نظر کرد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، «ثامر السبهان» سفير عربستان در عراق که اخيرا پس از 25 سال قطع روابط ديپلماتيک ميان دو کشور، در بغداد فعاليتش را آغاز کرده است،با بي‌پروايي عليه نيروهاي داوطلب مبارزه با داعش و شيعيان اظهار نظر مي‌کند.

وي شنبه (ديروز) در گفت‌وگويي ويژه با شبکه «السومريه نيوز»، اظهار داشت: مخالفت کردها و اهالي الانبار با ورود نيروهاي بسيج مردمي (الحشد الشعبي) به مناطقشان بيانگر عدم مقبوليت اين نيروها در جامعه عراقي است.

سفير عربستان در عراق در ادامه اين سوال را مطرح کرد: آيا دولت عراق با حضور نيروهاي بسيج مردمي سني مانند نيروهاي بسيج مردمي شيعي کنوني و تسليح مشابه آنها، موافقت مي‌کند؟ چرا سلاح تنها در اختيار نيروهاي بسيج مردمي شيعي گذاشته مي‌شود.

السبهان در ادامه به اتهام‌زني عليه ايران پرداخت و گفت که ايران کاملا آشکار در امور داخلي عراق دخالت مي‌کند و گروه‌هاي شبه‌نظامي مسلح در اين کشور تشکيل مي‌دهد. بايد راهکاري ريشه‌اي براي محيطي که در ظهور و پيدايش داعش و تروريسم، تدوين شود.

وي تاکيد کرد: گروه‌هاي که موجب حوادث کنوني در منطقه «المقدادية» در استان «ديالي» شده‌اند، فرقي با داعش ندارند. واقعا نقش بسيج مردمي عراق در حوادث المقداديه چيست؟

سفير عربستان درباره درخواست «خالد بن احمد آل خليفه» وزير خارجه بحرين مبني بر انحلال بسيج مردمي عراق گفت: کسي که خطبه‌هاي نماز جمعه آيت‌الله «سيستاني» و اظهارات «مقتدا صدر» را مي‌شنود، مي‌تواند خطر مراجع ديني شيعي را درک کند.

انتهاي پيام/غ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg